فروش فایل

دانلود رایگان فایل

فروش فایل

دانلود رایگان فایل

لگو یعنی چی


،

احتمالا همه شما در کودکی با این اسباب بازی بازی کرده اید لگوها آجرهای پلاستیکی محبوبی هستند که با کنار هم قرار دادن آنها شکل های مختلفی را می سازید این اسباب بازی سال هاست که مورد استفاده کودکان قرار گرفته و نسل های زیادی با آنها خاطره دارند. این اسباب بازی ها آنقدر محبوب و دوست داشتنی هستند که همه افراد در سنین مختلف به بازی با آنها علاقه مند هستند. شاید برای شما جالب باشد که بدانید لگو یعنی چی و درباره تاریخچه اسباب بازی های لگو بیشتر بدانید.

لگو چیست؟

فکر نمی کنم کسی بداند اسباب بازی لگو چیست. مطمئنا همه شما این اسباب بازی ها را از دوران کودکی خود می شناسید. حتی اگر در مورد شرکت لگو اطلاعاتی نداشته باشید، احتمالا با اسباب بازی های آن اشکال مختلفی ساخته اید. اما در کل برای اینکه بدانید لگو چیست باید بگویم که اسباب بازی های لگو قطعات پلاستیکی هستند که می توانید آنها را به صورت بلوک در کنار هم قرار دهید. بنابراین، می توانید با آنها هر شکلی که می خواهید بسازید.

لگو یکی از اسباب بازی های مورد علاقه کودکان است، به طوری که همه کودکان در جهان طرفدار آن هستند. اگر به تاریخچه شرکت لگو نگاهی بیندازید، متوجه خواهید شد که این برند سالهاست که یک برند محبوب و پرطرفدار بوده است. این تکه های کوچک رنگارنگ که برای کودکان بسیار جذاب است می تواند در خلاقیت و آموزش و همچنین سرگرمی کودکان موثر باشد.

در واقع، کودک مهارت های بسیاری را با کنار هم قرار دادن و جدا کردن مکرر قسمت های مختلف یاد می گیرد. با توجه به کارایی بالا و مزایای فراوان این اسباب بازی برای کودکان، یک اسباب بازی کامل و مفید به حساب می آید.

تاریخچه اسباب بازی های لگو

اکنون که متوجه شدید لگو چیست، بهتر است تاریخچه شرکت لگو را بدانید. شاید برایتان جالب باشد که این شرکت چگونه کار خود را آغاز کرد و چگونه به مرور زمان به عنوان یک برند معروف شناخته شد.

آقای اوله کرک کریستینسن مخترع و سازنده لگو است و شرکت لگو را در سال 1932 در دانمارک تأسیس کرد. حال ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که معنی لگو چیست؟ در زبان دانمارکی لگ به معنی بازی و گود به معنی خوب است به همین دلیل این کلمه را ساخته اند در واقع لگو از دو کلمه دانمارکی تشکیل شده و به معنی خوب بازی کردن است.

از سال 1919، اوله کرک کریستینسن به ساخت در و پنجره برای ساختمان های چوبی مشغول شد. در سال 1932 به دلیل مشکلات اقتصادی و شرایط نامساعد مالی، شرکت وی با بحران مواجه شد و وضعیت شرکت او بسیار آشفته بود. به همین دلیل، آقای اول کرک کریستینسن تصمیم گرفت عروسک های چوبی بسازد و بفروشد تا اوضاع را اصلاح کند. در واقع می توان گفت که تاریخچه کمپانی لگو از همین دوره شروع می شود. سپس شروع به ساخت اسباب بازی های زیادی کرد. این اسباب بازی ها شبیه لگوهای امروزی بودند که از چوب ساخته می شدند و اغلب به شکل هواپیما، ماشین و غیره عرضه می شدند.

پس از مدتی آقای کریستینسن به فکر انتخاب نام مناسب برای شرکت خود افتاد و در نهایت با کمک سایر همکاران نام لگو را برای این شرکت انتخاب کرد. از آنجایی که برای موسس گروه لگو کیفیت اسباب بازی هایش اهمیت زیادی داشت، از بهترین چوب برای ساخت آنها استفاده کرد.

به دلیل زیبایی و جذابیت محصولات شرکت اسباب‌بازی لگو، با آشنایی بیشتر افراد با این اسباب‌بازی و درک اینکه لگو چیست، تعداد افرادی که از این شرکت خرید می‌کنند افزایش یافت و این امر ادامه دارد. واضح است که حتی در این برهه از تاریخ شرکت لگو در طول جنگ جهانی اول، این اسباب بازی ها طرفداران خود را از دست نداده اند و هر روز بر تعداد آنها افزوده می شود.

همانطور که گفتیم برند اسباب بازی لگو از چوب برای ساخت اسباب بازی استفاده می کرد. این روند ادامه داشت تا اینکه مدیران لگو در سال 1947 تصمیم گرفتند برای ساخت اسباب بازی ها از پلاستیک به جای چوب استفاده کنند. اسباب بازی های لگو که از پلاستیک ساخته می شدند و در آن زمان در بازار فروخته می شدند با آنچه امروز در بازار می بینید متفاوت بودند.

پس از مرگ اوله کرک کریستینسن در سال 1958، شرکت لگو تحت رهبری پسرش فعالیت خود را ادامه داد. در سال 1960، کارخانه اسباب بازی سازی لگو ناگهان آتش گرفت. نیمی از اسباب‌بازی‌های کارخانه هنوز از چوب ساخته شده بودند، بنابراین آتش گسترش یافت و خسارت زیادی به شرکت وارد کرد. پس از این اتفاق، لگو شروع به استفاده از پلاستیک در تمام اسباب بازی های خود کرد. با این حال، تنها در چند سال گذشته بود که مردم کشورهای دیگر با برند لگو بیشتر آشنا شدند. این برند در سراسر جهان بسیار محبوب بود و محصولات در فرانسه، آلمان، سوئد، انگلستان و غیره به فروش می رسید.

بعداً شرکت اسباب‌بازی لگو قطعات و تجهیزات بیشتری را برای بازی کودکان عرضه کرد. این شرکت همچنین بلوک های پلاستیکی بزرگتری را برای استفاده کودکان تولید کرد. با گذشت زمان، بسته بندی های جذاب تر لگو با مدل های زیبا برای بچه ها مانند جنگ ستارگان، فضا، دزدان دریایی، قلعه ها و غیره وارد بازار شد. پس از اینکه مردم دنیا فهمیدند لگو چیست، از بازی با آن لذت بردند و خاطرات خوشی با آن ساختند.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.