فروش فایل

دانلود رایگان فایل

فروش فایل

دانلود رایگان فایل

باتری پراید اگر خراب شد چیکار کنیم ؟


باتری پراید اگر خراب شد چیکار کنیم ؟

معرفی ماشین پراید توسط تلیسان

خودروی پراید محبوبترین و ارزان ترین خودروی ایرانی است که تقریبا تمام مردم ایران از آن استفاده کردند و میدانند که یکی از قدیمی ترین خودرو های جهان میباشد و اما هنوز در ایران طرفدار خود را دارد.

از انجایی که این خودرو قدیمی است به طبع امروزه اکثر خرابی ها برای این مدل از خودرو میباشد

ممکن است شب ماشین را صحیح و سالم داخل پارکینگ بگذارید اما صبح که بخواهید استارت بزنید هیچ عملی رخ ندهد و دلیل آن خرابی باتری است که ممکن است بر اثر استهلاک و یا پایان عمر باتری ماشین باشد.

کارشناسان تلیسان به شما عزیزان پیشنهاد میکند که حتما برای ماشین خود ارزش قائل شوید و هرزگاهی یک چکاپ کامل انجام بدهید و حتما از سالم بودن دینام ماشین و ولتاژ باتری مطمئن بشوید

8_kocq.jpg

مشخصات باتری پراید چیست و ظرفیت آن چقدر است ؟

باتری پراید یک باتری با ظرفیت 50 آمپر ساعتی است. مانند همه خودروهای سبک با پلت فرم مشابه تیبا، سینا و کویک، پراید نیز دارای ولتاژ باتری 12 ولتی است. ابعاد داخلی کاور باتری پراید 23*18*23 سانتی متر است.

 

به مشخصات فنی خرید انواع باطری پراید توجه کنید: پراید 111 - پراید 131 - پراید 132 - پراید وانت - پراید صبا - پراید 151 وانت. باتری های ماشین پراید 50 آمپر حمل می کنند و وقتی از کارخانه ارسال می شوند سرب اسید هستند، اما اکثر افراد هنگام تعویض از باتری هسته ای استفاده می کنند. دلیل آن عمر طولانی آن است و نیازی به بررسی منظم آن نیست.

 

یکی از مهم ترین مشکلاتی که صاحبان خودرو با آن مواجه هستند تفاوت قیمت باتری های مختلف است. باتری 50 آمپر ساعتی ارزان ترین نوع باتری خودروی پراید است. چهار برند پرطرفدار باتری پراید 50 آمپری به ترتیب صبا واریان، اوربیتال سیلور، سوزوکی و تلیسان هستند. این چهار برند نیز باتری های 55 آمپری تولید می کنند و هزینه نهایی آن کمی بیشتر از مدل 50 آمپری است.

 

باتری های 60 Ah نیز توسط این چهار برند در حجم بالا و قیمت مناسب تولید می شوند. باتری 60 آمپر ساعتی برای کسانی که چراغ های جلو و قطعات الکتریکی آنها مصرف انرژی زیادی دارند توصیه می شود. یک باتری 60 آمپر ساعتی 15 درصد گرانتر از باتری 50 آمپر ساعتی است.

 

افرادی که ماشین خود را اسپرت می کنند و انواع سیستم های صوتی و الکترونیکی تقویتی را در خودروهای پراید خود نصب می کنند، باتری های 66 و 74 آمپری نصب می کنند. در این زمینه باید گفت که امکان نصب چنین باتری هایی وجود دارد اما از محدوده ای که سازنده خودرو تعیین کرده خارج خواهند شد

.

عمر باتری پراید چقدر است؟

 

عمر مفید باتری پراید حدود 2 تا 3 سال برابر با 50000 کیلومتر است. لازم به ذکر است که عمر باتری به عملکرد و تعداد دفعاتی که نیاز به شروع خودکار است بستگی دارد. در وسایل نقلیه عمومی مانند تاکسی، عمر باتری کمتر از حد متوسط ??است.

این مقاله مفید را میتوانید از منبع تلیسان مطالعه بفرمائید.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.